Pengikut

Rabu, 9 November 2011

dinardirham2u

http://www.facebook.com/dinardirham2u

Assalamualaikum warahmatullah....

Sudah berabad rsenye x update blog. Kemarau idea utk menulis mengenai Dinar Emas, Islam & Kehidupan... Namun begitu Alhamdulillah syukur pada Allah Taala, genap bulan Oktober 2011, cukup haul 1 tahun kenal & simpan emas. Saya dapat merasai perubahan penurunan nilai matawang kertas dgn sgt2 mendalam. Naik & turun harga komoditi emas dan perak spnjg satu tahun ini sudah cukup untuk mengatakan TIDAK pada simpanan wang kertas...

Saya masih igt bagaimana memulakan journey mnjadi dealer Public Gold, bermula slps hri Raya Aidilfitri tahun lepas. Pembelian sebanyak RM 20,000 sebagai modal permulaan. Ingat lagi rasa bimbang bila simpan "cash" RM 20,000 dalam almari utk beberapa hri sebelum pembelian. Berdebar, termimpi2, gusar, tidur x lena, mandi x basah semuanya kerana "cash" dan emas. Pembelian pertama dan terbesar saya bukan lah pada masa yg tepat memandangkan hrga komoditi naik dan turun. Saya membelinya tatkala harga agak tinggi "utk waktu itu". 1 Dinar pada masa itu RM 632, kemudian beberapa bulan hrga pernah trun sehingga RM 612...itulah harga terendah sepanjang penglibatan saya dalam dunia emas ini...

Sekarang? Anda boleh lihat sendiri perubahan harga yg mendadak...pernah mencapai RM 830 +/- utk 1 Dinar...huhu.. Walaubagaimanapun, saya x mendesak anda utk buat keputusan utk membeli emas. "The decision is yours" :)

Lama sgt saya x update blog ni, bukan kerana pencen dri dunia emas, tapi saya telah beralih ke akaun FB utk memudahkan urusan jual/beli emas. Di sini : http://www.facebook.com/dinardirham2u

dinardirham2u.blogspot.com nama diberi menjual secara online produk2 dinar dan dirham xlupa juga emas jongkong, perak jongkong dan syiling perak.

Lokasi: UIAM Gombak / Semenyih
PosLaju: Untuk luar kawasan berserta caj RM 8 untuk kos2 pengeposan ;)



Selamat ke guna pos?
Insya-Allah sepanjang perkhidmatan ini dijalankan, semua selamat sampai kepada pembeli.... Alhamdulillah

Di dinardirham2u FB ni, saya selalu update harga berpatutan secara harian. Insya-Allah produk2 utama sentiasa ada diwaktu harga tinggi ataupun harga rendah :)

X lupa juga, kadang2 ada promosi harga rendah khas utk fan page dinardirham2u. Jadi, jgn lepaskan peluang keemasan utk dptkan emas pada harga murah ye :)

Akhir kalam, selamat menyimpan harta anda dgn emas. Emas & Perak x akan sekali2 menjadikan anda kaya, tapi ia akan menghindarkan anda dari kemiskinan di alam kapitalisme ini. Selamat beramal & jangan lupa like page baru http://www.facebook.com/dinardirham2u dan share kepada rakan2 anda yg lain.

Selamat Hari Raya Aidil Adha~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...